Etusivu   Ehdot-ja-selosteet

Tältä sivulta löydät sopimusehdot, rekisteriselosteen sekä palautusehdot.

 

Sopimusehdot Rekisteriseloste Palautusehdot

 

Verkkokaupan sopimusehdot

Taustat

Ninja on Ninja Finlandin rekisteröity tavaramerkki.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan asiakkaan tilatessa tuotteita Ninja –verkkokaupasta osoitteesta www.ninja.fi sekä www.ninjaformen.fi. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt yleiset sopimusehdot. Näillä ehdoilla ei heikennetä Suomen lain mukaisia kuluttajan oikeuksia (Kuluttajansuojalaki).

Ninjalla on oikeus keskeyttää verkkokauppa tarvittaessa, esimerkiksi huoltotoimenpiteiden suorittamiseksi.

Ninja pidättää oikeuden perustellusta syystä muuttaa näitä sopimusehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai verkkokaupan välityksellä. Tilaukseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, jotka asiakkaan on hyväksyttävä ennen tilauksen jatkamista.

Kaikki näillä sivuilla esitetyt tekstit ja kuvat ovat Ninjan omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojattujen kuva- ja tekstimateriaalien luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.

Yhteystiedot

Ninja Finland Oy 2153176-7
Urho Kekkosen katu 3 A28
00100 HELSINKI

 

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat euromääräisiä (EUR) ja sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, joka on tällä hetkellä 24%. Hinnat eivät sisällä käsittely- eivätkä lähetyskuluja. Tilaushetkellä ilmoittamme hinnat ovat voimassa asiakkaan koko ostoprosessin ajan.

Ninja pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen selvän hintavirheen ollessa kyseessä. Selvällä hintavirheellä tarkoitettaan verkkokaupassa sitä, että tuotteen hinta poikkeaa selvästi ja merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta (esimerkiksi jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai tuotteella ei ole hintaa ollenkaan). Tällaisessa tapauksessa virheellinen hinta poikkeaa niin selvästi oikeasta hinnasta, että kuluttajan katsotaan ymmärtävän hintatiedon olevan virheellinen.

Mikäli verkkokaupassa on menossa kampanja tai asiakkaalla on kampanjakoodi, joka oikeuttaa erikseen mainittuun etuuteen verkkokaupassa, asiakas ei voi käyttää kuin yhden etuuden kerrallaan. Asiakas ei voi hyödyntää kertaluonteista etua kahdesti. Kampanjat ovat voimassa rajoitetun ajan, eikä niitä voi yhdistellä. Kampanja etuja ei myönnetä jälkikäteen.

Sopimuksen sitovuus

Osapuolia sitova sopimus syntyy, kun Ninja on lähettänyt erillisen tilausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen (Tilausvahvistus). Vahvistus tehdään heti kun Ninja on vastaanottanut tilauksen ja maksaminen on suoritettu onnistuneesti. Perjantaina, pyhän aattona tai pyhänä tehty tilaus pyritään vahvistamaan viimeistään seuraavana arkipäivänä klo 18:00 mennessä. Tilaus voidaan vahvistaa vain, jos Ninja pystyy todentamaan asiakkaan osoitteen.

Ninjalla on oikeus yksittäisissä tapauksissa hylätä tilaus. Ninja ei takaa verkkokaupan tuotteiden saatavuutta kaikissa tilanteissa. Kaikki asiakastunnuksilla tehdyt ostokset katsotaan olevan asiakkaan ostoksia. Tämän vuoksi on tärkeää, että asiakas säilyttää asiakastunnuksia huolellisesti siten, etteivät ne joudu ulkopuolisten tietoon.

Toimitusaika ja toimituksesta ilmoittaminen

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on tavallisesti noin 2-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Kello 14 jälkeen tehtyjen tilauksien toimitusaika lasketaan seuraavasta arkipäivästä lähtien. Toimitusaika on arvio. Toimituksen myöhästyessä merkittävästi asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa. Ninja ei vastaa mahdollisista vahingoista, jotka ovat aiheutuneet arvioiden toimitusajan ylittämisestä. Juhlapyhien aikaan (esimerkiksi joulunaika) voivat toimitusajat olla hieman pidempiä.

Ninja vastaanottaa ja toimittaa tilaukset siinä järjestyksessä kuin ne saapuvat Ninjalle.

Asiakas ilmoittaa tilauksen yhteydessä, haluaako noutaa paketin Ninjan myymälästä, vai toimituksen postin toimipisteeseen/pakettiautomaattiin tai kirjeitse antamaansa osoitteeseen. Ninja toimittaa lähetykset ensisijaisesti halvinta mahdollista toimitustapaa käyttäen, ja pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa. Yli 40€:n arvoiset kirjeitse toimitettavat tilaukset muutetaan pakettitoimituksiin.

Kun tilaus on valmis noudettavaksi asiakkaalle lähetetään tästä ilmoitus. Ilmoitus lähetetään sähköpostitse. Jos olet ilmoittanut noutavasi tilauksen Ninja myymälästä, tilaus tulee noutaa henkilökohtaisesti tai valtakirjalla. Mukana on oltava tilausnumero sekä voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Tilaus on noudettava 14 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Jos olet ilmoittanut noutavasi tilauksen postin toimipisteestä, tilausta noudettaessa mukana on oltava voimassaoleva henkilöllisyystodistus sekä postin saapumisilmoitus tai paketin lähetystunnus. Tilaus on noudettavan 14 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta.

Toimitus

Toimitustapa ja lähetyskulut

Suomessa asuva voi valita viidestä vaihtoehtoisesta toimitustavasta:

  1. Posti Economy -kirje
  2. Posti Priority -kirje
  3. Nouto Ninja -myymälästä,
  4. Nouto Postin toimipisteestä
  5. Pakettiautomaatti

Voit valita tilauksesi toimitetavaksi ilmoittamaasi osoitteeseen mukaiseen postin toimipisteeseen. Ninja pidättää oikeuden muuttaa toimitustapaa. Paketin toimituskulut postin kautta ovat 5 euroa, kun ostosten yhteissumma on alle 15 euroa, kun ostosten yhteissumma on tasan tai ylittää 15 euroa toimitusmaksua ei peritä Economy -kirjeestä.

Tuotteet toimitetaan yhtenä lähetyksenä

Ninja ei voi taata tuotteiden saatavuutta kaikissa olosuhteissa. Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei poikkeuksellisesti ole saatavilla, Ninja ilmoittaa tästä asiakkaalle ja toimittaa vain ne tuotteet, jotka ovat saatavilla. Ninja hyvittää toimittamatta jääneet maksetut tuotteet asiakkaalle.

Ninja ei lähetä jälkitoimituksia.

Maksaminen

Maksupalvelun tarjoaja

Klarna AB
Norra Stationsgatan 61
113 43 Stockholm
Ruotsi

Laskulla maksaminen

Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika aina 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja
  • Kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus*
  • Lataa alkuperäinen laskusi osoitteessa klarna.fi
  • Mahdollisuus maksaa lasku myös erissä

Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 8.00 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

* Ei koske kaikkia tuotteita, esim. lentomatkoja, tapahtumia tai räätälöityjä tuotteita.

Tili maksaminen

Klarna Tili -maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna Tili on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna Tilillä maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä
  • Kuukausierä 9 € tai vähintään 1/24 kokonaissummasta
  • Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja
  • Osta nyt, maksa seuraavan kuukauden lopussa
  • Voit aina halutessasi maksaa jäljellä olevan velan myös kerralla
  • Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle
  • Tilinhoitomaksu 3,95 € / kk tilausmäärästä riippumatta.

Klarna Tilille tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 kappaletta ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

Yleiset ehdot löydät täältä.
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot löydät täältä.

Maksuehdot

Vaihto ja palautus

Tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus tuotteiden vastaanottamisesta. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan avaamattomina. Hygieniatuotteilla (esimerkiksi korvakorut, lävistyskorut) ei ole palautusoikeutta (Kuluttajasuojalaki 6:16§ kohdat 3 ja 4).

Ilmaista palautusta hyödyntäekseen tilaajan tulee täyttää Ninjan tarjoama sähköinen palautuslomake ennen tuotteiden palautusta ja käyttää palautuksessa Ninjan antamaa palautustunnusta. Toimituksen lisäpalveluita (Priority -kirje tai Pakettiautomaatti) ei hyvitetä palautuksen yhteydessä. Muutoin palautetuista lähetyksistä voidaan periä toimitus- (5€) ja käsittelykulut (5€). Uudelleen lähetyksestä laskutetaan 5€ lähetyskulut. Laskuun lisätään 5€ laskutuslisä.

Tuotereklamaatiot

Ninja vastaa siitä, että jokainen lähetys tarkistetaan huolellisesti ennen kuin se lähetetään asiakkaalle. Jos siitä huolimatta tuotteessa on virhe tai tuote on väärä, tulee virheestä reklamoida välittömästi.

Jos kuitenkin tilauksessa on viallinen tuote, tulee tilaajan välittömästä reklamoida tästä Ninjan tarjoaman sähköisen lomakkeen kautta.

Mikäli haluat purkaa kaupan, palautetaan maksu 30 päivän kuluessa siitä, kun Ninja on vastaanottanut virheellisen tuotteen.

Kuluttajansuoja

Ninja noudattaa kaikessa toiminnassaan kuluttajaviranomaisten suosituksia.

Osa tuotteistamme on hygieniatuotteita (esimerkiksi läpimenevät korvakorut, lävistyskorut, hiustuotteet ja kosmetiikka), joilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta (KSL 6§ 16)

Riitojen ratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyys voidaan ratkaista myös EU:n ODR forumissa: (ec.europa.eu/odr)

Ylivoimainen este

Ninja ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Ninjalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Tietosuoja ja turvallisuus

Maksaminen Ninja verkkokaupassa tapahtuu Klarna Oy:n -palvelun avulla.

Tietosuoja

Ninja vastaa henkilötiedoista, jotka asiakas Ninjalle ilmoittaa tai jotka Ninja saa haltuunsa asiakkaan tilauksen yhteydessä. Ninja huolehtii asiakastietojen asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Tietoja käytetään toimitussopimuksen solmimisessa ja toteuttamisessa, Ninjan organisoimissa suunnatuissa markkinointitoimenpiteissä, maksujen perinnässä ja muissa asiakassuhteen hoitamiseen liittyvissä tilanteissa. Ninjan asiakasrekisterin tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille lukuunottamatta verkkokaupan tekniseen hallinnointiin liittyviä toimia (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi). Asiakas voi tarkistaa Ninjan hallussa olevat asiakastiedot ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun osoitteeseen asiakaspalvelu@ninja.fi.

Lisätietoa Ninjan keräämistä ja tallentamisesta asiakastiedoista löytyy tietosuojaselosteesta.

Cookies

Käytämme palvelussamme evästeitä (cookies). Verkkokaupoissa ja muissa verkkopalveluissa yleisesti käytetyt evästeet ovat pieniä tunnistetiedostoja, jotka siirtyvät palvelimelta vierailijan tietokoneeseen istunnon aikana. Käytämme evästeitä mahdollistaaksemme vierailijan siirtymisen sivuillamme palvelusta toiseen istunnon aikana. Evästeiden käyttö ei näy vierailijalle istunnon aikana eikä rasita vierailijan tietokonetta.

Ikäraja

Asioidakseen verkkokaupassa asiakkaan on oltava vähintään 15-vuotias. Alaikäisten ostoksille edellytetään huoltajan suostumus. Alaikäinen voi maksaa vain verkkopankin kautta.

Tilaukset Suomen ulkopuolelle

Toistaiseksi tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomessa sijaitseviin osoitteisiin.

 

 

Rekisteriseloste 

Tietosuojaseloste

NINJA ASIAKASTIETOKANTA REKISTERISELOSTE
Tämä on Ninjan henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 21.5.2018.

Rekisterinpitäjä

Ninja Finland Oy on rekisterinpitäjä ja vastaa henkilötietojen käsittelystä. Tämän palvelun osalta voit olla yhteydessä rekisterinpitäjään seuraavilla tavoilla:

Ninja Finland Oy
Y-2153176-7
Urho Kekkosen katu 3 A28
00100 Helsinki

puh. 010-3272700 (Puhelun hinta 8,4snt/min.)
sähköposti: asiakaspalvelu@ninja.fi

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Ninja Finland Oy
Urho Kekkosen katu 3 A28
00100 Helsinki

Rekisterin nimi

Ninja asiakasrekisteri

Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on 1) sopimuksen täytäntöönpano, 2) Lakisääteinen velvoite koskien mm. kirjanpitolakia ja kuluttajakaupan virhevastuuta, 3) suostumusta tai 4) elintärkeiden etujen suojaamista.

Henkilötietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen ja kehittämiseen, markkinoinnin suunnitteluun ja kohdentamiseen, asiakaspalvelun kehittämiseen. Henkilötietoja käsitellään myös asiakkaan yhteydenottojen, asioinnin, asiakaskyselyiden ja muiden asiakkuuden hoitamiseen liittyvien toimenpiteiden yhteydessä.

Rekisterin tietosisältö

Ninja asiakasrekisterissä käsitellään seuraaviin ryhmiin sisältyviä tietoja:
Asiakkaan perustiedot:

  • Etunimi
  • Sukunimi
  • Postiosoite
  • Matkapuhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Asiakkaan lisätiedot
  • Markkinointiluvat ja -kiellot
  • Asiakkuuden hoitamiseen liittyvät tiedot ja kohdistetut markkinointitoimenpiteet
  • Tilauksien tiedot
  • Tilausten seurantakoodit
  • Jäsenyystiedot
  • Palautukset ja vaihdot
  • Edellä yksilöityjen tietojen muutostiedot
  • Asiakkaan profilointi

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakasta koskevat tiedot saadaan asiakkaalta itseltään Ninja.fi –verkkokaupan tilauksen yhteydessä sekä asiakassuhteen aikana asiakkaan ilmoittamista tiedoista. Lisäksi rekisteriin kerätään tietoa asiakkaan ostoksista tuoteryhmätasolla, tuotteiden palautuksista ja vaihdoista sekä asiakasviestinnästä. Henkilötietoja voidaan kerätä ja päivittää myös rekisterinpitäjän ja sen kanssa kulloinkin samaan ketjuun kuuluvien yhtiöiden rekistereistä sekä henkilötietoja koskevia palveluja tarjoavilta viranomaisilta ja yrityksiltä.

Tietojen käsittely

Asiakkaan ostotietoja käsitellään asiakkaan tekemien tilauksien toimittamista varten. Sopimuksen noudattamista varten tarvitaan etunimi, sukunimi, postiosoite, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, asiakkaan lisätiedot, tilauksien tiedot sekä tilauksien seurantakoodit.

Yrityksellä on lakisääteinen velvollisuus säilyttää eräitä tietoja mm. kirjanpitolain ja kuluttajakaupan virhevastuun täyttämiseksi. Tällaisia tietoja ovat etunimi, sukunimi, postiosoite, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, asiakkaan lisätiedot, tilauksien tiedot sekä tilauksien seurantakoodit.

Asiakkaan suostumuksesta yritys kerää myös sähköistä suoramarkkinointia varten asiakkaalta tieoja: etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, tilauksien tiedot, suostumuksen sekä kielivalinnan.

Mahdollisten tuotteiden takaisin vetojen takia yritys kerää elintärkeiden etujen suojaamiseksi asiakkailta tietoja: etunimi, sukunimi, postiosoite, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilauksien tiedot sekä tilauksien seurantakoodit.

Tietojen säilytysaika

Henkilötietojesi säilytysajat Ninjan palveluissa ovat seuraavat:

  • Ostohistoria: 10 vuotta
  • Asiakaspalvelutapahtumat: 10 vuotta
  • Suoramarkkinointi: tiedot poistetaan välittömästi, kun asiakas eroaa postituslistalta
  • Kirjanpitoainesto: Henkilötietoja sisältävää tositeaineistoa säilytetään kirjanpitolain 2:10 §:n nojalla kuusi vuotta sen kalenterivuoden lopusta, jonka aikana tilikausi päättyy.

Oikeutesi peruuttaa suostumus

Kun henkilötietojesi käsittely perustuu antamaasi suostumukseen, voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi, Henkilötietojesi käsittely perustuu suostumukseen esimerkiksi silloin, kun olet antanut luvan sähköiseen suoramarkkinointiin. Voit peruuttaa antamasi suostumuksesi ilmoittamalla siitä Ninjan asiakaspalveluun tai klikkaamalla sähköpostissa olevaa peruutus linkkiä.

Muut oikeudet

Sinulla on oikeus pyynnöstäsi saada tietää, käsitteleekö Rekisterinpitäjä henkilötietojasi. Jos käsittelemme tietojasi, sinulla on oikeus saada kopio käsittelemistämme tiedoista. Jos emme käsittele tietojasi, on sinulla oikeus saada vahvistus tästäkin.

Sinulla on oikeus korjata tai täydentää käsittelyn kannalta virheellinen tai puutteellinen henkilötietosi.

Sinulla voi olla oikeus poistaa henkilötietosi tietyissä asetuksessa tarkoitetuissa tilanteissa. Poistamme tiedot pyynnöstäsi, mikäli lainsäädännössä määritetyt perusteet täyttyvät. Sinulla on oikeus asetuksen mukaan poistaa henkilötietosi järjestelmästämme, jos:

  • henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin tai
  • olet peruuttanut suostumuksesi, johon käsittely on perustunut eikä käsittelyyn ole muuta laillista perustetta tai
  • vastustat henkilökohtaisiin syihin vedoten käsittelyä, joka on tarpeen rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi kuten esimerkiksi profilointia;
    • Tällöin rekisterinpitäjä ei saa enää käsitellä henkilötietoja, paitsi jos rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
  • henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti;
  • henkilötiedot on poistettava unionin oikeuteen tai jäsenvaltion lainsäädäntöön perustuvan rekisterinpitäjään sovel- lettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi;
  • henkilötiedot on kerätty lapselta tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisen yhteydessä.

Sinulla voi olla oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Rajoitamme käsittelyä pyynnöstäsi, mikäli kyse on lainsäädännössä määritetyistä tilanteista. Voit rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä jos:

  • kiistät henkilötietojesi paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa voimme varmistaa niiden paikkansapitävyyden;
  • käsittely on lainvastaista ja vastustat henkilötietojen poistamista ja vaadit sen sijaan niiden käytön rajoittamista
  • rekisterinpitäjänä emme enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyn tarkoituksiin, mutta sinä tarvitset niitä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi;
  • olet vastustanut henkilökohtaisiin syihin vedoten henkilötietojen käsittelyä, joka on tarpeen joko yleistä etua koske- van tehtävän suorittamiseksi tai rekisterinpitäjälle kuuluvan julkisen vallan käyttämiseksi taikka rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi ja odotamme sen todentamista, syrjäyttävätkö rekiste- rinpitäjän oikeutetut perusteet sinun perusteesi.

Kun henkilötietojesi käsittelyä on rajoitettu, niitä voidaan säilyttämistä lukuun ottamatta käsitellä ainoastaan suostu- muksellasi taikka oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi tai toisen luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeää unionin tai jäsenvaltion yleistä etua koskevista syistä.

Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus siirtää hallussamme olevat henkilötietosi itsellesi tai toiselle rekisterinpitäjälle. Oikeus koskee sellaisia henkilötietoja, jotka olet itse toimittanut meille ja joita käsittelemme suostumuksesi nojalla tai toteuttaak- semme sellaisen sopimuksen, jossa olet osallinen. Oikeus koskee niitä tietoja, joita käsitellään automaattisen tietojenkäsittelyn avulla. Osa tiedoista on paperikopiona eikä oikeus koske tällaisia asiakirjoja.

Sinulla voi olla oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Lopetamme henkilötietojen käsittelyn pyynnöstäsi, mikäli kyse on lainsäädännössä määritetyistä tilanteista. Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä:

  • rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi, kuten esimerkiksi profilointi, henki- lökohtaisiin syihisi vedoten;
    • Tällöin rekisterinpitäjä ei saa enää käsitellä henkilötietoja, paitsi jos rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
  • milloin tahansa, jos henkilötietojasi käsitellään suoramarkkinointia varten, mukaan lukien pro lointi, silloin kun se liittyy tällaiseen suoramarkkinointiin.

Oikeuksien käyttäminen

Voit lähettää meille pyynnön oikeuksiesi käyttämisestä sähköpostitse asiakaspalvelu@ninja.fi. Vaihtoehtoisesti voit lähettää henkilökohtaisesti allekirjoittamasi pyynnön kirjeitse yllä mainittuun osoitteeseen.

Mikäli vastaus sisältää henkilötietojasi, toimitamme tiedot tapauksesta riippuen joko salattuna sähköisessä muodossa tai postitse henkilökohtaisena kirjattuna kirjeenä. Kirjettä ei voi kuitata vastanotetuksi kukaan muu, kuin vastanottajaksi merkitty henkilö. Näin varmistamme kirjeen oikean vastaanottajan tietojen luottamuksellisuuden.

Tietoja henkilötietojen vastaanottajista

Rekisterinpitäjänä käsittelee henkilötietoja itse, mutta käyttää myös apunaan erilaisia palveluntuottajia. Rekisterinpitäjä pyrkii käyttämään parhaita ja luotettavia yhteistyökumppaneita ja vastaa valitsemiensa palveluntuottajien toiminnasta henkilötietoja käsiteltäessä.

Ninja Finland Oy käyttää seuraavia ulkopuolisia palveluita:

  • Koodiviidakko Oy
  • Nosto Oy
  • Addthis
  • Mailchimp
  • Helpscout
  • Klarna
  • Posti
  • Facebook
  • Google

Henkilötietoja katsotaan siirtyvän EU- ja ETA-alueen ulkopuolelle tietotekniikkapalveluiden tuottamisen yhteydessä, kun henkilötietoihin on käyttömahdollisuus (EU- ja ETA-alueen ulkopuolinen maa) käsin. Tästä tietojen siirrosta on tehty palvelutoimittajan kanssa sopimus noudattaen EU-komission vahvistamia mallisopimuslausekkeita. (Mallisopimuslausekkeita koskeviin komission päätöksiin voi tutustua alla olevasta linkeistä.

Myös eräillä viranomaisilla on lakiin perustuva tiedonsaantioikeus. Tällaisia viranomaisia ovat mm. poliisi-, tulli-, rajavartio- ja veroviranomaiset.

Välttämättömät tiedot palvelun kannalta

Jotta voisimme tarjota sinulle sopimuksessa mainitut edut tai palvelut, on meidän käsiteltävä sopimuksen täytäntöön panemiseksi välttämättömiä henkilötietoja. Tällaisia tietoja ovat mm. nimi, yhteystiedot ja tiedot ostoksista.

Suostumus sähköiseen markkinointiin ei ole välttämätön tieto, mutta ilman suostumusta emme voi toimittaa sähköistä ja yleensä kohdennettua suoramarkkinointia.

Mikäli et salli profiointia, emme voi kohdentaa sinulle lähetettäviä markkinointiviestejä. Saat silloin vain yleisluontoista markkinointiviestintää, et tietoa niistä tuotteista, joista voisimme pro loinnin avulla päätellä sinun olevan kiinnostunut.

Tieto automaattisesta päätöksen teosta ml. profilointi

Profilointi tarkoittaa sellaista henkilötietojen käsittelyä, jossa henkilötietoja käyttämällä arvioidaan joitakin henkilökohtaisia ominaisuuksiasi. Profiloimme asiakkaita markkinoinnin kohdentamiseksi. Katsomme kuitenkin, ettei tällaisella profiloinnilla ole asetuksessa tarkoitettuja oikeusvaikutuksia tai muuten merkittäviä vaikutuksia profiloinnin kohteelle.

Rekisteröitynä sinulla on oikeus vastustaa profilointia, joka perustuu rekisterinpitäjän oikeutettuun etuun henkilökohtaisen erityisen perusteen nojalla. Voit myös milloin tahansa vastustaa profilointia, joka suoritetaan suoramarkkinoinnin kohdentamiseksi.

Tietojen käyttö muihin tarkoituksiin

Emme käytä tietoja muihin kuin tässä  ilmoitettuihin tarkoituksiin. Mikäli myöhemmin ilmenee uusia käyttötarpeita, informoimme siitä sinua ja informoimme sinua laillisesta käsittelyperusteesta tai tarvittaessa pyydämme sinulta suostumuksen henkilötietojen käsittelyyn uusia käyttötarkoituksia varten.

Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, ellei se ole tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen vuoksi tarpeellista.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteriä kerätään ainoastaan sähköisesti. Ninjan asiakasrekisteriä säilytetään sähköisesti. Asiakasrekisteri on palomuurein ja muin teknisin keinoin suojattu. Ainoastaan nimetyillä, salassapitovelvoitteen alaisilla henkilöillä on oikeus käyttää ja ylläpitää rekisterin tietoja. Rekisteriä ei luovuteta sivullisille lukuun ottamatta tekniseen hallinnointiin liittyviä toimia (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi).

Valitusosoitus

Mikäli katsot, että emme käsittele henkilötietojasi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti, voit tehdä valituksen valvontaviranomaiselle siinä EU:n jäsenvaltiossa, jossa vakituinen kotipaikkasi tai työpaikkasi on tai jossa katsot säännösten rikkomisen tapahtuneen. Suomessa kyseinen viranomainen on tietosuojavaltuutettu.

 

 

 

Palautusehdot

Tarkistamme kaikki tuotteet ennen lähetystä, jotta saisit aina oikean ja virheettömän tuotteen. Tästä huolimatta, jos et ole tyytyväinen tilaukseesi tai se on virheellinen, sinulla on 14 päivän palautusoikeus. (Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, kuten korva- ja lävistyskoruja, hiustuotteita ja kosmetiikkaa, KSL6:16§3&4) Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä avaamattomissa pakkauksissaan. Nämä palautusehdot koskevat ainoastaa verkkokaupasta tehtyjä tilauksia! Muissa tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Kuinka teen palautuksen?

Täytä palautuslomake verkossa osoitteessa www.ninja.fi/asiakaspalautus ja seuraa annettuja ohjeita. 

Emme vastaanota postiennakolla palautettuja lähetyksiä! Palautusehdot koskevat ainoastaan verkkokaupasta tehtyjä tilauksia.

Kun palautus on saapunut meille, käsittelemme sen 2-4 arkipäivän sisällä. Klarna Oy palauttaa rahat, 7 arkipäivän sisällä palautuksen käsittelystä.

Jos sinulla on kysyttävää palautusehdoista, ole ystävällinen ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuluttajansuoja

Ninja noudattaa kaikessa toiminnassaan kuluttajaviranomaisten suosituksia.

Osa tuotteistamme on hygieniatuotteita (esimerkiksi läpimenevät korvakorut, lävistyskorut, hiustuotteet, kosmetiikka), joilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta (KSL 6§ 16).

Ylivoimainen este

Ninja ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Ninjalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.